Hatha Yoga


Hatha Yoga voor beginners en gevorderden

Hatha-Yoga: ik ben er zelf zo gelukkig mee.
Maar wat is er nu zo bijzonder aan MIJN yogalessen? Waarom zou je nu  de lessen van MIJ volgen?
In de eerste plaats geef ik de yogalessen vanuit mijn geneeskundige visie:
Vanuit de Orthomoleculaire visie kan ik als Voedingsspecialiste Voedingsadviezen geven en zo nodig voedings supplementen adviseren.
Als Darmtherapeut kan ik gerichte oefeningen geven voor jouw persoonlijke  klacht, waar de hele groep trouwens iets aan heeft.
En je wilt niet weten hoeveel mensen rondlopen met buikpijn en diarree of verstopping.

Als Klassiek Homeopaat kan ik een homeopatisch EHBO middel adviseren en zo nodig meteen voor je maken, na een gesprek over je klacht (na de les).
Daarnaast zorg ik voor een veilige omgeving: GEEN prestatiedrang maar eerbied en respect voor het wonder van het menselijk lichaam en voor jouw persoonlijkheid.
Het is een verwenuurtje, na de les voel je je heerlijk ontspannen. ZO kun je gezond en met soepele gewrichten oud worden.
Als Mindfulness docente geef ik ook Mindfulness-yoga oefeningen.
Omdat ik intuitief georienteerd ben, zie en voel ik  snel wat iedere leerling misschien nodig zou kunnen hebben.


WAAROM YOGA?
YOGA BRENGT JE HORMOONSTELSEL EN ZENUW STELSEL IN EVENWICHT
RUGKLACHTEN
VITALITEIT
YOGA EN STILTE ZIJN HELEND:TIJD EN RUIMTE  OM EMOTIES  TE VERWERKEN.
JE KRIJGT VEEL ENERGIE VAN DE GROEP.
OMGEKEERDE HOUDINGEN WERKEN VERJONGEND.
ONTGIFT HET LICHAAM
VERGETERT JE HUMEUR
JE GAAT  EEN GEZONDERE ADEMHALING AANLEREN
JE IMMUUNSYSTEEM WORDT STERKER
JE LEERT OMGAAN MET ANGSTEN
SPECIALE OEFENINGEN TEGEN SLAPELOOSHEID

Kom eens een Proefles meemaken:

Zondag: 9-10 uur. (Vrij parkeren).
Maandag: 20-21.30 uur.
Woensdag: 18.45 - 20.15 en 20.30 - 21.30
Do: 19.00-20.00 uur.
Dit zijn de vaste avonden.
Ik wil graag een beginnersgroep starten op Ma. 18.45-19.45 en Do.ochtend van 9-10 uur.

Nieuw: De yogalessen worden ook in de Franse taal gegeven.

HATHA-YOGA tegen angststoornissen

DEZE TIJD KENMERKT ZICH DOOR ANGST.NA EEN STRESS PERIODE KAN ALS NASLEEP PANIEKSTOORNIS ONTSTAAN.
 UIT ONDERZOEK IS GEBLEKEN DAT YOGA EFFECTIEVER IS DAN WANDELEN.
HET ZOU GOED ZIJN OM JE VOOR TE NEMEN IN 2019 ZEKER 3 MAAL PER WEEK , NA 1 LES YOGA PER WEEK,YOGA TE DOEN. ZORG VOOR EEN GROEPJE DAT OP EEN VASTE TIJD BIJ ELKAAR KOMT EN DE IN DE LES VERKREGEN OEFENINGENGAAT UITVOEREN. JE GEEFT ELKAAR DAN OOK ENERGIE.
IN JANUARI 2019 KUN JE IEDERE DAG VAN 9-10 UUR, MEEDOEN MET DE YOGALES.
KOSTEN:5 EURO PER KEER. JE KUNT OOK KIEZEN OM EEN PAAR MAAL PER WEEK MEE TE DOEN. WE BEGINNEN OM 9 UUR EN EINDIGEN OM 10 UUR.
TOT GAUW....

DE VOORDELEN VAN STOELYOGA VOOR HARTPATIENTEN
UIT VEEL ONDERZOEKEN BLIJKT DAT YOGA VEEL KAN DOEN ALS PREVENTIE VOOR HARTKLACHTEN MAAR OOK, ALS  JE ECHT KLACHTEN HEBT.
WAT KAN YOGA DAN BEWERKSTELLIGEN?
1.Het verminderen van hartkloppingen.
2.Het verbeteren van hartrehabilitatie
3.Het verlagen van de bloeddruk
4.Het verlagen van de cardiovasculaire risicofactoren, zoals stresshormonen en de bloedsuiker.
HOE IS DE WERKING DAN VAN DE YOGAOEFENINGEN?
BIJ YOGA DRAAIT HET OM 5 ASPECTEN, DIE MET ELKAAR VERWEVEN ZIJN:LICHAMELIJKE BEWEGING, BEWUSTE ADEMHALING, BEWUSTE AANDACHT, ONTSPANNING EN MEDITATIE EN VISUALISATIE
.
Het resultaat kan dan zijn dat je gaat beschikken over een gezond lichaam en een heldere geest.Door je ademhaling te reguleren, kun je ook depressie gaan verminderen, want als je ineens zomaar hartklachten krijgt,is dat wel even schrikken.
Maar ook , tijdens de revalidatie, kun je door de yogaoefeningen  met je  aandoening beter leren leven.
Stoelyoga is een veilige manier om het lichaam in beweging te brengen en het hoofd tot rust te laten komen.
Het leven wordt er vrolijker door. De lessen zijn zeer toegankelijk en iedereen, van ieder niveau, kan meedoen.

aanmelden

Hatha Yoga uitleg

Hatha yoga is het verenigen van zon (ha) en maan (tha), het verenigen van lichaam en geest.
Yoga gebruikt technieken aangereikt vanuit India: lichaamsoefeningen (asana's), ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen.
Met deze technieken probeert de yoga een beter inzicht te verschaffen in de eigen fysieke grenzen. Knelpunten in ons lichaam op te sporen en door middel van fysieke oefeningen te ontspannen en daardoor mentaal te groeien.
Hatha yoga is voor mij: Het leven vieren; je energiek en blij voelen.
Dat wil ik laten ervaren middels de rek- en strekoefeningen, ademhalingsoefeningen, balanshoudingen en geleide visualisaties.
Ik stem de lesinhoud af op de leerlingen, die met gerichte klachten komen of gewoon willen leren ontspannen.
Speciaal basisschoolleerlingen, die naar het voortgezet onderwijs gaan en soms wat moeite hebben met die overstap, hebben baat bij deze oefeningen, die ook faalangst en onnodige fysieke klachten kunnen verminderen.
Ook examenkandidaten hebben veel baat bij deze oefeningen.



aanmelden